Piagam Pelanggan
Kami warga Perbadanan Ketua Menteri Melaka akan sentiasa komited dalam menyediakan perkhidmatan dan layanan yang berkualiti, cekap dan berkesan untuk rakyat. Bagi mencapai matlamat tersebut kami berjanji:
- Memastikan permohonan penyewaan hartanah diproses dan diluluskan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh permohonan lengkap diterima.
- Memastikan permohonan pembelian hartanah diproses dan diluluskan dalam tempoh 30 hari daripada tarikh permohonan lengkap diterima.
- Memastikan wang deposit sewa hartanah dikembalikan dalam tempoh 14 hari daripada tarikh tuntutan yang lengkap dikemukakan.
- Memastikan aduan pelanggan diselesaikan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh aduan lengkap diterima kecuali bagi kes-kes yang melibatkan isu perundangan.
KEWAJIPAN PELANGGAN
Untuk membolehkan Bahagian Perbadanan Ketua Menteri Melaka melaksanakan piagam pelanggan dengan berkesan, pelanggan hendaklah:
- Menyediakan dokumen yang lengkap dan tepat semasa berurusan.
- Menepati dan mematuhi syarat-syarat perjanjian yang ditetapkan.
- Bersikap rasional semasa membuat aduan.